Syndion en MB – Bedrijfskundig Marketing Advies (www.syndion.nl)

Toonaangevende non-profit organisatie voor de ondersteuning van mensen met een handicap. Werken bij Syndion is werken met en voor mensen.
In 2012 heeft Syndion een marktonderzoek laten uitvoeren naar het (social) media gedrag van de medewerkers en cliënten. Op basis van deze kennis kunnen de communicatie middelen effectief worden ingezet.
syndion1
syndion2
syndion3

Inzicht in de wensen

De opdracht was gebaseerd op de behoefte aan een profielbeschrijving zodat Syndion “de begeleider” en “de cliënt” zou kunnen bereiken op de kanalen waarop zij actief zijn.

Met de uitkomsten van het onderzoek kan Syndion de inspanningen op het gebied van (Social) Media gericht en effectief inzetten. Door de inzet van deze media kan er gewerkt worden aan imago en arbeidsmarktcommunicatie ten tijde van alle marktveranderingen.

Hierdoor blijft Syndion in verbinding met “de markt” en zichtbaar ondanks een verminderde behoefte aan directe werving.

Unieke enquête

Na het succes en de duidelijke resultaten van het medewerkers onderzoek ontstond ook de vraag om een representatief beeld te krijgen van de cliënten Om het cliëntenonderzoek onder de totale doelgroep te kunnen uitvoeren is het onderzoek op twee niveaus ontwikkeld. Er zijn twee versies van het cliëntenonderzoek ontwikkeld: in begrijpelijke taal en in pictogrammen afgestemd op de verschillende niveaus. Het onderzoek heeft inzicht gegeven in de situatie van de cliënten en hun wensen op het gebied van communicatiemiddelen.

Trotse referenties

“Concreet advies en inzicht in de wensen op het gebied van communicatie en communicatiekanalen over onze medewerkers en cliënten. Dit vormt een goede basis voor ons nieuwe communicatiehuis.”

Rianne de Leede , Medewerker cliëntcommunicatie | Syndion

mb-bedrijfskundig-marketing-advies-team
martijn-contact

Op zoek naar naar de vertalingen van uw ideeën?

Samen de doelstelling behalen.
Neem contact op