Stichting bedrijfsfonds Apotheken

Stichting die staat voor professioneel werken in de apotheek en de ontwikkeling van de mensen die hierin werkzaam zijn.
In 2012 is MB – Bedrijfskundig Marketing Advies gestart met een
herpositioneringsadvies voor Stichting Bedrijfsfonds Apotheken
sba1
sba2
sba3

Marktgericht positioneren

Voor een goede marktgerichte (online) positionering is het van belang dat er beter wordt ingespeeld op de wensen en behoeften van de afnemers. Een relevante, geloofwaardige en onderscheidende (online) positionering is het doel. Om dit doel te bereiken hebben we voor Stichting Bedrijfsfonds Apotheken we de volgende onderzoeken uitgevoerd:

  • Interne analyse (inclusief een kwalitatief onderzoek onder de medewerkers)
  • Doelgroep onderzoek (inclusief een kwalitatief en kwantitatief onderzoek)
  • Concurrentie analyse

Resultaat

Een positioneringsrapport met een enorme focus op de doelgroep van de stichting. Tevens zijn er vele concrete aanbevelingen gepresenteerd, zowel voor offline als online, om de doelgroep beter te begrijpen en blijvend te binden. Een voorbeeld hiervan is de aanbeveling om de producten dynamisch te ontwikkelen, zodat deze meer aansluiten op de behoeften van de gebruiker en tevens de lengte van productlevenscyclus vergroot.

Vervolg

Na dit traject heeft Stichting Bedrijfsfonds Apotheken ons ingehuurd voor klanttevredenheidsonderzoeken voor hun producten:

  • SBA E-studie
  • SBA Uren in Balans

Trotse referenties

“Door de vele inzichten hebben we stappen kunnen zetten om onze positionering dusdanig te verbeteren, zodat de SBA relevant en geloofwaardig is voor de apotheekmedewerkers”

Claudia van Paridon, Manager Marketing, Communicatie & Regio Advies | Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

mb-bedrijfskundig-marketing-advies-team
martijn-contact

Op zoek naar naar de vertalingen van uw ideeën?

Samen de doelstelling behalen.
Neem contact op