Inspiratie avond Experience marketing

Experience Marketing

Enige tijd geleden hebben wij een inspiratie avond over Experience marketing georganiseerd in Culemborg. Het doel van deze avond was om ondernemers handvatten en inspiratie te bieden om Experience marketing toe te passen voor hun eigen onderneming. Wat houdt Experience marketing nu precies in? Met Experience marketing wordt gedoeld op een marketingtechniek waarbij er getracht wordt om van het product/dienst een bepaald belevenis te maken. Er wordt ingespeeld op symbolische waarden om de consument op een persoonlijke en gedenkwaardige manier te betrekken bij een product/merk/winkel. Er zijn vijf verschillende types van beleving: sense, feel, think, act en relate. Tijdens de inspiratie avond zijn de verschillende types allemaal aan bod gekomen. Het belang van Experience marketing komt voort uit het groeiende aanbod van vrijwel identieke producten en diensten dat ervoor gezorgd heeft dat beschikbaarheid, prijsstelling en kwaliteit niet langer voldoen.

Interactieve avond

Naast het feit dat wij namens MB – Bedrijfskundig Marketing Advies ons verhaal hebben gedaan over het toepassen van Experience marketing, zijn de deelnemers, verdeeld in vijf groepjes, zelf aan de slag gegaan in het interactieve gedeelte. Ieder groepje kreeg een case voorgelegd waarbij de opgedane kennis direct toegepast kon worden. Uiteindelijk hebben de groepjes elkaar hun originele en creatieve ideeën gepresenteerd. Het enthousiasme van de deelnemers en de kwaliteit van de ideeën gaven ons het idee dat we de deelnemers daadwerkelijk geïnspireerd hebben. Na het reguliere programma werd de deelnemers de mogelijkheid geboden om na te praten onder het genot van een borrel. Al met al was het een zeer geslaagde avond!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *