Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Bent u benieuwd wat uw klanten vinden van uw onderneming? Zijn ze tevreden met de producten of diensten die u als ondernemer aanbiedt? Aan de hand van een klanttevredenheidsonderzoek, afgekort KTO, bieden wij u een antwoord op deze cruciale vragen. Met het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek verschaffen wij inzicht in de tevredenheid van uw klanten over uw bedrijf en de producten of diensten die u aanbiedt.

Het verloop van een KTO

Het KTO dat wij uitvoeren is meestal kwantitatief van aard. Dat wil zeggen dat wij verantwoordelijk zijn voor het maken van een op maat gemaakte vragenlijst, waarbij we gebruikmaken van ervaring en kennis die is opgedaan bij eerder uitgevoerde KTO’s. Wij zorgen voor duidelijk en helder taalgebruik in de vragenlijst van het KTO en we schrijven gericht op de doelgroep. De vragen hebben betrekking op uw onderneming in zijn geheel, maar ook op de specifieke producten of diensten die u levert. Zo biedt een KTO het antwoord op de vraag of uw klanten tevreden zijn met de prijs-kwaliteit verhouding van uw producten of diensten. Daarnaast maken de uitkomsten van het KTO duidelijk wat uw klanten vinden van de communicatie van uw onderneming en komt u te weten in hoeverre klanten van plan zijn om over te stappen naar de concurrent.

KTO

Het belang van een KTO

Aan de hand van de gegevens die we verzamelen bij de uitvoering van een KTO kunnen we bepaalde conclusies trekken die het uitgangspunt vormen voor het optimaliseren van de tevredenheid van de klanten. Uiteraard verschaft een KTO ook inzicht in de sterke punten van uw onderneming, waardoor potentiële klanten gemakkelijker te overtuigen zijn. Het belang van een goede klanttevredenheid is groot. Wanneer klanten tevreden zijn over uw producten of diensten leidt dit ertoe dat ze u trouw blijven. Daarnaast is de kans groot dat een tevreden klant uw producten aanprijst bij potentiele klanten (mond-tot-mondreclame).